
Yeni başlayanlara müşteri çekme sınavı
Denetim, vergi ve danışmanlık şirketi KPMG’nin bu yıl işe aldığı 145 yeni mezun, 3 haftalık işe başlama eğitimlerinin ardından, sınav gibi bir etkinliğe katıldı. 5 Eylül’de Park Orman’da yapılan fuarda 5-6’şar kişilik gruplara ayrılan çalışanlar, kendi yaratıcılıklarını kullanarak standlarını kurdular. Amaçları, fuarı gezen müşteri rolündeki KPMG çalışanlarına ve ortaklarına KPMG’yi tanıtmak, potansiyel müşterileri gerçek müşterilere dönüştürmekti.
Bir de tabii, gördükleri eğitimlerin amacına ulaştığını, kişisel imaj, şirketin işleyişi gibi konularda artık bilgili olduklarını kanıtlamaktı. Değerlendirmeyi yapan ortak ve çalışanların ellerindeki formdaki kriterler şunlardı: Ticari farkındalık, müşteri hizmeti kalitesi, profesyonellik, bilgi vermek, takımdaşlık, teşvik etmek, etki, yaratıcılık ve vaatler.
Fuar alanının girişinde, içerdeki ekiplerin kancaları bizi karşıladı. 2 numaralı ekipten biri, alanda kendi standlarının krokisini elimize tutuşturdu. 3 numaralı ekip, şirket bilgilerinin ve sloganının yazılı olduğu bir kağıdı verdi. Bir başka ekip, kendilerinin rol aldığı ve şirketin 2010 yılındaki başarılarını anlatan video filmini izletti. Standdaki 18 Eylül 2010 tarihli derginin sayfalarında, "2007 asistanlarının başarılarıyla doldurulmak üzere boş bırakılmıştır" diye yazılıydı.
Standlardaki en önemli cazibe nesneleri, kekler ve KPMG logosu yapıştırılmış çikolatalardı. İki ekip, müşterilerin ilgisini çekmek için sürpriz hediyeli çekiliş de düzenliyordu. Çekilişlerin birinin hediyesi ajandaydı. Genç çalışanlar, kendileri için kart da bastırmışlardı. Hatta aralarında sloganlar oluşturanlar, broşür yaptıranlar bile vardı. KPMG Ortaklarından Filiz Demiröz, etkinliğin sonunda fuarı gezen ortak ve çalışanların bir araya gelerek, birinci gelen ekibi seçeceklerini söyledi.
Yazar Hakkında : gguzelay@hurriyet.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder